Thursday, January 29, 2015

  YOĞURT BU KADAR MI GÜZEL OLUR?

Geçen hafta New York’da yoğun kar yağışı ile sıkı önlemler alınmış, cadde ve sokaklar alışılmadık şekilde tenha, özel araçlar trafiğe çıkmıyor. Metro bir gün boyunca çalışmadı, okullar iş yerleri tatil edildi.
Bu sakinliği değerlendirerek SOHO da yürüyoruz, gerçekten hava çok soğuk -12 dereceyi gösteriyor.
Sıcak bir şeyler içelim önerisi hepimize iyi geliyor. Kızım CHOBANİ diye bir simit ve yoğurt evini öneriyor.
Sıcacık mercimek çorbası içiyoruz. Bizim ev çorbası sanki. Ardından yoğurt siparişi veriyoruz, meyveli, sebzeli, ballı, zeytinyağı yani çeşit çeşit yoğurtlar. Bir yandan da kızım anlatıyor: CHOBANİ bir Türk girişimcinin 2005 yılında başladığı ve tüm Amerika’da marketlere, hava alnına ve benzin istasyonlarına kadar yaygınlaştırdığı yoğurt üretim şirketi. Yoğurt, bir beslenme uzmanı olarak çok önemsediğim ve daha önceki yazılarımda “evrensel besin” diye söz ettiğim bir ürün.
Yoğurt lezzet olarak şahane, içine eklenen taze meyveler veya sebzeler ile muhteşem lezzetler oluşturulmuş. Sunulan cam yoğurt kapları hem sağlığa uygun hem de görselliği çok hoş. Tahtadan yapılmış tatlı kaşığı büyüklüğündeki kaşıkları ile sunum çok özel.
Eve dönünce internetten CHOBANİ sayfasına girdim ve yaptıklarını öğrenmeye çalıştım.
Amerika da üç ayrı noktadaki üretimlerinden söz ediliyor. Doğrudan üreticiden aldıkları süt, sebze ve meyveleri ürün kalitesine yansıtıyorlar. Yoğurt yapımı, süt işleme için modern bir tesisi oluşturmuşlar. Üreticiden tüketiciye ulaşan zincirde sağlıklı ve hijyenik ürünler yapmayı planlamışlar ve çok geniş ürün yelpazesi oluşturmuşlar. Ürünleri geniş bir pazarlama ile tüm Amerika’ya sunulmuş.
Profesyonel üretim, pazarlama, reklam ve tüketiciye ulaşım ile başarıyı yakalamışlar.
Gurur duydum ve bu usta Türk girişimci Hamdi Ulukaya’yı gönülden kutluyorum.
Sağlıklı bir beslenme için her şey var dedim, küçük kafelerinden ayrılırken.
Mercimek çorbası, ardından yenilen yoğurt, içindeki meyve ve sebze ile 4 temel besin grubunu tüketebildiğiniz bir menüyü sunuyorlar güler yüzleri ile. Hijyenik sunumlarından etkileniyorum doğrusu. Burası da bir fast food yeri aslında hızla yemek yeme yeri ama sağlığa çok uygun.
Kafeden ayrılırken ertesi sabah yiyeceğimiz simitlerimizi de alarak çıkıyoruz.
Arasına peynir konularak sunulan simitlerin tadına bakmaya mutlaka gideceğiz.

Sağlıkla kalın ve başarılar sizinle olsun