YOĞURT BU KADAR MI GÜZEL OLUR?
Geçen
hafta New York’da yoğun kar yağışı ile sıkı önlemler alınmış, cadde ve sokaklar
alışılmadık şekilde tenha, özel araçlar trafiğe çıkmıyor. Metro bir gün boyunca
çalışmadı, okullar iş yerleri tatil edildi.
Bu
sakinliği değerlendirerek SOHO da yürüyoruz, gerçekten hava çok soğuk -12
dereceyi gösteriyor.
Sıcak
bir şeyler içelim önerisi hepimize iyi geliyor. Kızım CHOBANİ diye bir simit ve
yoğurt evini öneriyor.
Sıcacık
mercimek çorbası içiyoruz. Bizim ev çorbası sanki. Ardından yoğurt siparişi
veriyoruz, meyveli, sebzeli, ballı, zeytinyağı yani çeşit çeşit yoğurtlar. Bir
yandan da kızım anlatıyor: CHOBANİ bir Türk girişimcinin 2005 yılında başladığı
ve tüm Amerika’da marketlere, hava alnına ve benzin istasyonlarına kadar
yaygınlaştırdığı yoğurt üretim şirketi. Yoğurt, bir beslenme uzmanı olarak çok
önemsediğim ve daha önceki yazılarımda “evrensel besin” diye söz ettiğim bir
ürün.
Yoğurt
lezzet olarak şahane, içine eklenen taze meyveler veya sebzeler ile muhteşem
lezzetler oluşturulmuş. Sunulan cam yoğurt kapları hem sağlığa uygun hem de
görselliği çok hoş. Tahtadan yapılmış tatlı kaşığı büyüklüğündeki kaşıkları ile
sunum çok özel.
Eve
dönünce internetten CHOBANİ sayfasına girdim ve yaptıklarını öğrenmeye
çalıştım.
Amerika
da üç ayrı noktadaki üretimlerinden söz ediliyor. Doğrudan üreticiden aldıkları
süt, sebze ve meyveleri ürün kalitesine yansıtıyorlar. Yoğurt yapımı, süt
işleme için modern bir tesisi oluşturmuşlar. Üreticiden tüketiciye ulaşan
zincirde sağlıklı ve hijyenik ürünler yapmayı planlamışlar ve çok geniş ürün
yelpazesi oluşturmuşlar. Ürünleri geniş bir pazarlama ile tüm Amerika’ya
sunulmuş.
Profesyonel
üretim, pazarlama, reklam ve tüketiciye ulaşım ile başarıyı yakalamışlar.
Gurur
duydum ve bu usta Türk girişimci Hamdi Ulukaya’yı gönülden kutluyorum.
Sağlıklı
bir beslenme için her şey var dedim, küçük kafelerinden ayrılırken.
Mercimek
çorbası, ardından yenilen yoğurt, içindeki meyve ve sebze ile 4 temel besin
grubunu tüketebildiğiniz bir menüyü sunuyorlar güler yüzleri ile. Hijyenik
sunumlarından etkileniyorum doğrusu. Burası da bir fast food yeri aslında hızla
yemek yeme yeri ama sağlığa çok uygun.
Kafeden
ayrılırken ertesi sabah yiyeceğimiz simitlerimizi de alarak çıkıyoruz.
Arasına
peynir konularak sunulan simitlerin tadına bakmaya mutlaka gideceğiz.
Sağlıkla
kalın ve başarılar sizinle olsun